Cănd şi în ce condiţii achiziţionăm serviciile de verificare tehnică a proiectelor?

Publicat în revista nr. 119 – August 2017

Adrian Dospinescu
Consultant investiții &achiziții publice

Conform art. 13 alin. (1) din Legea 10 /1995 privind calitatea în construcţii, republicată, se menţionează: „Verificarea proiectelor privind respectarea reglementărilor tehnice referitoare la cerinţele fundamentale aplicabile se efectuează de către specialişti verificatori de proiecte atestaţi pe domenii/subdomenii şi specialităţi, alţii decât specialiştii elaboratori ai proiectelor. Verificatorul de proiect atestat nu poate verifica şi ştampila proiectele întocmite de el, proiectele la a căror elaborare a participat sau proiectele pentru care, în calitate de expert tehnic atestat, a elaborat raportul de expertiză tehnică”.
De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, aprobat prin H.G. 925/1995 se precizează: „Activitatea verificatorilor de proiecte şi/sau a experţilor tehnici poate fi efectuată numai de către specialişti atestaţi (n.n. conform Ordin M.L.P.T.L. nr. 777/2003 pentru aprobarea reglementării tehnice “Îndrumător pentru atestarea tehnico – profesională a specialiştilor cu activitate în construcţii”), care îşi pot desfăşura activitatea în una dintre următoarele forme: angajat al unei persoane juridice care are prevăzute în statut activităţi de verificare sau de expertizare tehnica de calitate a proiectelor şi a construcţiilor, cu respectarea prevederilor legale; autorizat, ca persoană fizică, să desfăşoare activităţi în mod independent, conform prevederilor O.U.G. 44/2008; angajat al investitorului, cu contract de muncă sau cu convenţie civilă, potrivit legii”. …

Pentru a viziualiza interviul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.