Necesitatea adeverinţei de vechime de la necesitate la obligativitate

Publicat în revista nr. 112 – Ianuarie 2017

Cărţile de muncă nu se mai întocmesc începând din 1 ianuarie 2011, dată de la care evidenţa muncii se realizează doar electronic, prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor, Revisal şi din decembrie 2016, Registrul Public şi Registrul Privat. Astfel, fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. Vechimea la un angajator se probează printr-o adeverinţă de vechime în muncă. Acest document poate fi solicitat de către salariat angajatorilor cu care a avut încheiat un contract individual de muncă.
Dispariţia carnetelor de muncă a făcut că dovada vechimii în muncă să se poată face numai cu ajutorul unor adeverinţe care să precizeze perioadele lucrate de salariaţii angajaţi cu contract de muncă….

Pentru a viziualiza articolul, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.