Organizarea şi gestionarea cazierului fiscal

Publicat în revista nr. 109 – Octombrie 2016

Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, procedura de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal, a fost modificat şi completat prin Ordinul nr. 2070/2016 şi a intrat în vigoare la 12.09.2016. 41În acest sens, organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, administraţiile pentru contribuabilii mijlocii, administraţiile judeţene ale finanţelor publice, serviciile fiscale municipale, administraţiile sectoarelor municipiului Bucureşti ale finanţelor publice, precum şi Administraţia fiscală pentru contribuabili nerezidenţi şi Administraţia fiscală pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, pentru contribuabilii care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe în evidenţele lor fiscal.
Compartimentele juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale subordonate vor comunica în timp util organelor cu atribuţii de constatare a faptelor şi de aplicare a sancţiunilor, soluţiile pronunţate în dosarele prin care s-au soluţionat definitiv de către instanţele de judecată plângerile împotriva proceselor-verbale/actelor de control, în baza Ordonanţei Gu-vernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările şi completările ulterioare…..

Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.