Termenele în procedura de atribuire a contractului de achiziție publică

Ec. Ecaterina Milica DOBROTĂ vicepreşedinte AEXA

Publicat în numarul 102 al Revistei de Achizitii Publice.

Toate activităţile din domeniul achiziţiilor publice stau sub semnul şi presiunea timpului, a termenelor ce trebuie respectate. Constant trebuie să ne raportăm la noţiunea de “zile”, să verificăm dacă nu a fost omis vreun termen, dacă se respectă în totalitate dispoziţiile legale, din acest punct de vedere.termene atrib De la iniţierea procedurii şi până la semnarea contractului sunt mai mult de 150 de termene ce trebuie luate în considerare, impuse de prevederile aferente achiziţiilor.
Existenţa atâtor elemente de timp mi-a stârnit curiozitatea şi m-a împins să număr de câte ori apar în OUG nr. 34/2006 şi în normele de aplicare (HG nr.925/2006 și HG nr.1660/2006) noţiunile “ani/an”, “luni/lună”, “zile”, “ore” (fără a lua în considerare OUG nr.30/2006, HG nr. 921/2011 şi nici alte acte normative aplicabile):
– durata în zile apare de cca 160 de ori, din care doar 27 se referă la zile lucrătoare;
– durata în ani, de aproximativ 8 ori;
– durata în ore doar de 2 ori.
Raportarea la termenele izvorâte din actele normative are menirea să disciplineze activitatea de achiziţie, având ca principal scop limitarea în timp a exerciţiului unui drept sau durata în care se pot sau trebuie îndeplinite anumite formalităţi.

Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.