Adevărata faţă a terţului susţinător- executant al contractului

Ec. Ecaterina Milica DOBROTĂ vicepreşedinte AEXA

Publicat în numrul 103 al Revistei de Achizitii Publice.
Din multitudinea de hotărâri în materia achiziţiilor publice, pronuntaţe în ultimii ani de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), cea mai spectaculoasă pare a fi, din punctul meu de vedere, hotărârea publicată în 7 aprilie 2016, în cauza C‑324/14 Partner Apelski Dariusz împotriva Zarząd Oczyszczania Miasta.tertul 2Litigiul vizează, în principal, experienţa similară dovedită prin intermediul terţului susţinător. Dar nu trebuie neglijate nici celelalte 9 întrebări preliminare, ce au ca subiecte îndeplinirea cerinţelor pentru fiecare lot, aplicabilitatea Directivei 24/2014 în perioada de transpunere, modificarea ofertelor după termenul limită de depunere etc.
Ineditul şi importanţa hotărârii pronunţate emană din răspunsul clar şi practic dat CJUE, instanţa apreciind evaluarea logică a autorităţii contractante, în ceea ce priveşte implicarea terţului.
Aş vrea să cred că această hotărâre mult aşteptată (concluziile Avocatului General au fost publicate încă din 8 septembrie 2015) va constitui un reper definitoriu în interpretarea rolului terţului susţinător care sprijină ofertantul cu experienţa similară.
Până la acest moment, toate deciziile/hotărârile date în problematica terţului conţineau dispoziţii generale, cu preluarea prevederilor din actele normative existente la data deliberării: Directiva 92/50/CEE, Directiva 18/2006.

Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.