Arhivarea documentelor instituţiilor publice a costat statul peste 30 milioane lei

Instituţiile publice apelează de nenumărate ori la serviciile de arhivare deoarece, prin delegarea administrării documentelor, se pot reduce în mod semnificativ costurile prin depozitarea documentelor şi înregistrărilor în afara sediului, acestea vor avea mai mult spaţiu la dispoziţie, documentele se pot accesa oricând, se îmbunătăţeşte eficienţa activităţilor companiei, siguranţa administrării documentelor şi conformitatea şi se reduc costurile cu personalul.

Conform unui studiu realizat de site-ul licitatia.ro, în anul 2014 s-au publicat un număr de 27 de achiziţii pentru contractarea de servicii de arhivare, având o valoare totală de 30.397.360 lei. Şi în anul 2015, în perioada ianuarie-martie s-au înregistrat deja un număr de 14 de achiziţii, cu totalul de 2.734.422 lei.arhivare-documente_706

Anunţurile pentru achizitia de servicii de arhivare se publică atât pe SEAP, cât şi pe site-urile primăriilor, consiliilor judeţene, în presa, etc. Toate aceste surse sunt monitorizate zilnic de echipa licitatia.ro şi transmise prin alertă către abonaţii serviciului nostru de monitorizare licitaţii. Astfel, acest domeniu de activitate poate fi o oportunitate foarte bună de afaceri.

In anul 2015, licitaţia cu cea mai mare valoare estimată, monitorizată de licitatia.ro, a fost organizata de către Oficiul National al Registrului Comerţului pentru achiziţia de servicii de depozitare şi gestionare a cutiilor cu documente şi servicii conexe. Valoarea contractului a fost de 2.678.002 RON, la care s-a adăugat şi TVA. Licitatia a avut loc în data de 27.02.2015.

Prevederi legislative pentru arhivarea documentelor.

Prevederi privind arhivarea şi păstrarea registrelor şi a documentelor financiar-contabile se regăsesc în Sectiunea F din Norma metodologică de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobată prin OMEF 3512/2008. Potrivit acestora, persoanele prevăzute la art. 1 din Legea 82/1991, republicată, au obligaţia pastrării în arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrării în contabilitate. Păstrarea registrelor şi a documentelor justificative şi contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, după caz. Legea 135/2007 privind arhivarea documentelor în forma electronică publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 345/2007 este cea care reglementează şi stabileşte regimul juridic aplicabil creării, conservării, consultării şi utilizării documentelor în forma electronică arhivate sau care urmează a fi arhivate într-o arhivă electronică.

Sergiu Sava, Manager Licitatia.ro

Pentru a viziualiza articolul în integralitatea sa, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.