Inadmisibilitatea, prematuritatea, tardivitatea formulării contestaţiei în domeniul achiziţiilor publice

Publicat în revista nr. 107 – August 2016

Florentina DRĂGAN, Consilier soluţionare contestaţii

Excepţiile procesuale reprezintă o instituţie fundamentală a dreptului procesual civil, care completează procedura de soluţionare a contestaţiilor formulate în cadrul procedurilor de atribuire în domeniul achiziţiilor publice, importantă atât pe plan teoretic cât şi pe planul practicii administrativ-jurisdicţionale şi judiciare. Ele reprezintă un important mijloc de asigurare a respectării legii atât în procesul civil cât şi în procesul de soluţionare a contestaţiilor formulate în domeniul achiziţiilor publice, având funcţii bine definite în ansamblul mecanismului procesual1 şi asupra cărora atât Consiliul cât şi instanţa se pronunţă cu întâietate2.
Excepţia lipsei notificării prealabile
Potrivit art. 6 alin. (10) din Legea nr. 101/2016 „sesizarea Consiliului3 sau a instanţei, după caz, se poate face numai după îndeplinirea procedurii de notificare prealabilă” dovada îndeplinirii acestei proceduri prealabile trebuind să fie ataşată contestaţiei, conform art. 11 alin. (2)4 din acelaşi act normativ.
Aşa cum se poate observa textele de lege antemenţionate sunt similare cu prevederile art. 193 alin. (1) din Codul de procedură civilă „sesizarea instanţei se poate face numai după îndeplinirea unei proceduri prealabile, dacă legea prevede în mod expres aceasta. Dovada îndeplinirii procedurii prealabile se va anexa la cererea de chemare în judecata”.   ….

Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.