Organizare şi reorganizare în cadrul ANAP prin elaborarea unui ghid operaţional

Publicat în revista nr. 110 – Noiembrie 2016

Guvernul a aprobat la 19 octombrie 2016, o serie de modificări şi completări privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), asigurând astfel cadrul administrativ necesar îndeplinirii tuturor atribuţiilor agenţiei, ţinând cont de volumul şi complexitatea acţiunilor în derulare sau preconizate pentru implementarea Strategiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice.
Executivul a modificat şi completat în acest sens Hotărârea Guvernului nr.634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, precum şi Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare
Având în vedere specificul activităţilor desfăşurate de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice şi atribuţiile stabilite şi asumate în faţa Comisiei Europene, Guvernul suplimentează organigrama ANAP cu 20 de posturi, de la 415, exclusiv demnitarul, la 435 de posturi, exclusiv demnitarul. Decizia a fost luată având în vedere volumul şi complexitatea activităţilor de implementare a Strategiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice, dar şi cele 5 direcţii de acţiune ale Strategiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice, care vizează calitatea cadrului legislativ, inclusiv evaluarea opţiunilor de transpunere a noilor directive europene în legislaţia naţională:
– coerenţa generală şi eficienţa cadrului instituţional;
– regularitatea şi calitatea procesului de achiziţii publice;
– capacitatea autorităţilor contractante, cu accent pe profesionalizare şi aspecte de integritate…

Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.