R.A.P. în dialog cu avocat Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss Rechtsanwälte GmbH & Co KG

Reporter: Care consideraţi în opinia dv., că sunt cele mai frecvente nereguli depistate la nivelul autorităţilor contractante în cadrul procesului de atribuire şi contractare, cu care v-aţi
coperta 94confruntat, în ultimii ani? Care sunt în acest sens, problemele cele mai frecvente cu care se confruntă clienţii dv. vizavi de problematica achiziţiilor publice?

av. Ligia Cecilia Popescu: Wolf Theiss Rechtsanwälte GmbH & Co KG Bucureşti acordă asistenţă juridică atât autorităţilor contractante în legătură cu elaborarea documentaţiei de atribuire precum şi investitorilor în legătură cu elaborarea documentaţiei de participare la procedura de atribuire. La nivelul autorităţilor contractante ne confruntăm foarte frecvent cu documentaţii elaborate destul de superficial care conţin inadvertenţe de natură tehnică, identificate de ofertanţi şi care necesită transmiterea către autorităţi a unui volum mare de întrebări de clarificare.
De asemenea, deşi în ultima vreme ne-am confruntat mai rar cu documentaţii elaborate în mod evident după metoda ”cu dedicaţie”, asemenea situaţii nu au dispărut chiar complet în practică punând clienţii în faţa deciziei de a ataca procedura şi subminând credibilitatea sistemului în ansamblu.

Reporter: Cum credeţi că se va desfăşura procesul de transpunere a noilor directive europene? Cum vedeţi decizia Guvernului de reformare totală a sistemului, prin reorganizarea/subordonarea celor mai importante structuri specifice achiziţiilor publice (ex: ANRMAP devine ANAP)?

av. Ligia Cecilia Popescu: Armonizarea cu noul cadru legislativ european este desigur o prioritate absolută însă legislaţia achiziţiilor publice ar trebui să fie cât mai clară şi mai uşor de aplicat pentru a încuraja investiţiile şi un mediu concurenţial sănătos. Inconsecvenţa legislativă este una dintre criticile majore şi constante aduse de mediul de afaceri legislaţiei din România în ansamblu şi legislaţiei achiziţiilor publice în special.
Din această perspectivă rămân rezervată cu privire la intenţia autorităţilor de a ”sparge” OUG 34/2006 în patru acte normative separate deoarece anticipez că aplicarea acestora va presupune din nou o perioadă de tranziţie în care procedurile pot fi îngreunate.

Pentru a viziualiza interviul în integralitatea sa, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.