Adrian-Ioan VEŞTEA, Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov

Publicat în revista nr. 144 – Septembrie 2019

Reporter: Domnule preşedinte, vă rugăm să faceţi o prezentare a celor mai importante obiective pentru anul 2019 şi pentru anii următori; care sunt principalele investiţii luate în calcul pentru acest an şi care este stadiul lor?

Adrian-Ioan VEŞTEA: La nivelul judeţului Braşov, principalele investiţii derulate de Consiliul Judeţean sunt cele în domeniul infrastructurii, atât a celei de transport, cât şi a celei spitaliceşti. Astfel, un obiectiv prioritar îl constituie finalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, derularea investiţiei fiind asigurată exclusiv din bugetul local al judeţului, cu posibilitatea ulterioară de decontare din fonduri europene a aproximativ 75% din valoare. Necesitatea unui aeroport, dar şi a autostrăzilor Bucureşti-Braşov, Braşov-Sibiu sau Braşov-Bacău este argumentată atât de studiile de trafic care au stat la baza strategiilor şi master-planurilor europene şi naţionale de transport, cât şi de situaţiile practice apărute în traficul de pe Valea Prahovei, caracterizat de blocaje nesfârşite.
Având în vedere că derularea investiţiilor vizând autostrăzile se află în competenţa Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, noi, la nivelul Consiliului Judeţean Braşov, considerăm că Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav va elimina o parte importantă din aglomeraţia de pe Valea Prahovei, el urmând să fie o alternativă la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Aeroportul va deservi nu doar judeţul Braşov, ci şi judeţele Covasna şi Harghita. La momentul actual, proiectul Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav se află în execuţie: încă din anul 2014 avem construită pista de decolare-aterizare, cu o lungime de 2820 de metri. În 2018 am realizat calea de rulare Alfa, cu o lungime de 200 de metri; platforma de îmbarcare-debarcare, care permite staţionarea a trei aeronave; canalizarea pluvială pentru obiectivele proiectate şi pentru pista de decolare-aterizare existentă; montarea tubulaturii de balizaj pentru calea de rulare şi platformă; iluminatul platformei; elementele de protecţie a construcţiilor din banda pistei….

Pentru a vizualiza interviul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.