punct de vedere cu privire la interpretarea prevederilor legale în ceea ce priveşte modalitatea alegerii procedurii de atribuire, conform Legii 98/2016 şi a H.G. 395/2016

Publicat în revista nr. 113 – Februarie 2017

Adrian Dospinescu

Una din etapele procesului de planificare a achiziţiilor publice este şi modalitatea alegerii procedurii de atribuire. Acest subiect este amplu dezbătut în prezent la nivelul autorităţilor contractante, fiind o etapa decisivă în procesul achiziţiei publice. Alegerea procedurii de atribuire se determină în baza valorii estimate a achiziţiei precum şi a altor criterii prevăzute în Legea 98/2016 şi H.G. 395/2016.
Pentru o mai bună înţelegere a modului cum se alege o procedură de atribuire, am ales două studii de caz pe care vi le voi prezenta mai jos:
Primul studiu de caz se referă la situaţia în care obiectul achiziţiei îl reprezintă prestarea serviciilor de proiectare tehnică şi asistenţa tehnică din partea proiectantului în valoare estimată de 30.000,00 lei fără TVA pentru realizarea unui obiectiv de investiţii nou (Construire Grădiniţă).
Studiul de fezabilitate a fost deja achiziţionat prin cumpărare directă la valoarea de 25.000,00 lei fără TVA. Finanţarea se asigură prin fonduri nerambursabile guvernamentale (M.D.R.A.P.), respectiv Programul Naţional de Dezvoltare Locală (P.N.D.L.). Care este procedura de atribuire pe care ar trebui să o alegem pentru siuaţia descrisă mai sus?…

Pentru a viziualiza articolul, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.