Taxa de timbru în materia achiziţiilor publice, garanţie sau piedică?

Publicat în revista nr. 158 – Noiembrie 2020

Andreea ANTON, Associate Wolf Theiss

Încă de la începutul anului 2020 Guvernul României promitea măsuri pentru a elimina piedicile din materia achiziţiilor publice, care blocau proiecte ample de infrastructură şi împiedicau efectiv accesul la fonduri europene. Conform declaraţiei vicepremierului de la acel moment s-a urmărit simplificarea procedurilor de achiziţii şi eliminarea „contestatarilor de profesie”. S-a susţinut că obligarea contestatarilor la plata unei taxe urma să se dovedească a fi o veritabilă garanţie pentru atingerea scopului avut în vedere.
Aceste măsuri au fost discutate şi luate în cadrul şedinţei maraton din 4 februarie 2020, în cadrul căreia Guvernul României a adoptat un număr record de 25 de ordonanţe de urgenţă în diverse domenii de interes general.
În acest sens, în materia achiziţiilor publice a apărut Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achiziţiilor publice („OUG 23/2020”), prin care au fost implementate şi modificări ale Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor („Legea 101/2016”)…..

Pentru a vizualiza editorialul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.